12 de maig 2016

Afasians-The Last Conference

AFASIANS-THE LAST CONFERENCE
(a La Pedrera)



Ahir vaig anar al primer espectacle del cicle Noves Escenes que es fa a la Pedrera. Los Corderos i Za presentaven Afasians-The last Conference. Vagi per endavant que jo no sóc massa entusiasta d'aquest tipus de performance; els que em coneixen saben que sóc de text, des de Shakespeare a Kate Tempest, per anomenar la última obra que he vist. Tot i així, m'agrada ficar el nas a tot arreu.
Diu el programa que "els Afasians ens explicaran els seus descobriments, incloent la destrucció del JO i l'obertura de la Caixa del Gat Schrödinger, l'únic gat que està viu i mort al mateix temps". Val, com deia l'Eugenio hay alguine más? També ens han parlat de física cuàntica (?) És un humor que no m'interessa massa perquè no em diverteix.
Però pel meu gust hi ha hagut tres problemes principals: la música del principi, cantant cançons conegudes canviant les lletres, com Mi Gato me lo Robaron acompanyat d'un tecladet de 5 octaves, tipus BBC —Bodas, Bautizos y Comuniones—, el volum en que s'ha fet tota la peça, una tona de decibels la major part distorsionant —suposo que volgudament— i una part del públic que no sap somriure o riure discretament. Les riallades i fins i tot els crits, hi ha hagut moments que han estat insuportables. Les persones que fan això acostumen a ser amics i parents dels intèrprets i no s'adonen que els fan més mal que bé, però com deia El Gallo, hay gente pa tó.
Hi ha hagut coses que he trobat divertides, però en general no m'ha convençut i amb això no vull dir que Els Corderos no tinguin qualitat. Fa quatre dies vaig veure Wasted, obra de la que es van fer càrrec del moviment escènic, i va ser una meravella. De totes maneres possiblement vaig ser l'únic a qui no va convèncer el muntatge. Vaig veure a tothom entusiasmat, cosa de la qual me'n alegro.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada