24 de febr. 2017

La Peggy Picket Veu la Cara de Déu

LA PEGGY PICKET VEU LA CARA DE DÉU
(al Maldà)



He anat al Maldà a causa de dos noms propis: Roland Schimmelpfenning i Moisès Maicas, els dos relacionats amb una obra que vaig veure fa exactament 3 anys —redéu com passa el temps—  de nom El Drac D'Or, escrita i dirigida per les dues persones esmentades abans; una obra mestra. Avui no n'he sortit tan satisfet, doncs sigui pel plantejament que el director hi ha donat, sigui perquè l'autor se li ha anat la bola cap a una altra banda, la peça no m'ha entrat per allà on m'havia d'entrar —si a la sala hi ha algun mal pensat, que el bombin—, em refereixo al cervell.
El plantejament és molt teatral. Dues parelles d'amics es retroben al cap de sis anys. L'una no s'han mogut de la seva ciutat i l'altra ha anat a un país remot del tercer món a treballar per una ONG. Els quatre són del ram de la medicina. Estan molt contents de retrobar-se (?) i utilitzen antics codis gestuals de quan eren cul i merda, cops, empentes, dites, però... però. Què ha passat? D'entrada uns quants anys, els uns se senten culpables de la seva inactivitat i compromís i els altres se senten gilipolles perquè les coses no han funcionat i això últim, crec, és el que li ha pasat a la peça.
Penso que no ha funionat, malgrat a tenir idees brillants com utilitzar aturades perquè un dels personatges expliqui al públic detalls, trencant la quarta paret, o repeticions com si haguéssin rebobinat. Crec que el principal problema és que la història no té gruix i aleshores el director l'ha omplert amb "coses" que no li éren necessàries, com posar-se a cantar a capella, o fer dialogar a dues nines, una d'elles la Peggy Pickit del nom de l'obra, amb l'altra, una sense marca i de fusta, tercermundista. No explico el perquè, seria una mena d'spoiler.
No m'ha convençut, i em sap greu perquè als dos noms que he citat a l'inci de la ressenya els tinc estima, però... Tampoc diré que els actors ho hagin fet malament, però m'ha semblat que (com diuen en castellà) ho habia deonde agarrarse.
El Maldà amb una entrada fluixa, cosa que també em sap greu perquè és una d'aquelles salas que m'estimo per ser de reduïdes dimensions (teatre de proximitat), i apostar per un teatre actual i atrevit. Allò que comentava fa unes ressenyes de no acontentar-se quedant en la zona de confort i anar fent bullir l'olla.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada