21 d’abr. 2012

Operetta

OPERETTA
( al Teatre Joventut de l'Hospitalet)





Aquests últims dies em sento transportat seixanta anys enrere, quan era un escolar, un mal escolar, i havia de recuperar; em vaig passar mitja vida recuperant assignatures i ara estic recuperant obres que em vaig perdre quan les van estrenar a Barcelona, com aquesta Operetta que es va presentar fa quasi un any. La recuperació l’he fet a L’Hospitalet, doncs quan la van portar a Igualada estava fora.
Operetta és un espectacle formidable ideat per Jordi Purtí amb ganes de fer veure i escoltar l’òpera des d’un punt de vista diferent; diferent i divertit. Amb la col·laboració de David Costa en la direcció musical escenifiquen 15 trossos famosos de la lírica mundial. Mozart, Wagner, Bellini, Verdi...
La posada en escena és molt bona i la direcció excel·lent. No és fàcil fer moure 24 intèrprets-actors per l’escenari cantant i fent el ruc (en el millor dels sentits); chapeaux per Purtí, però tot això no seria res si l’execució musical no fos impecable i a capella, com si fos fàcil. Els components de Cordeteatre són uns grans professionals que dominen a la perfecció aquest instrument inimitable que és la veu humana, i també el cos, ja que fan de ballarins, de pallassos...
Com a miracle diré que el Teatre Joventut, que no és petit, estava quasi ple, un dia que, com quasi tots, hi havia pilota, però avui jugaven el Barça contra el Madrid (observeu que tot i no entendre-hi res he dit contra. Quan juguen aquests dos sempre és contra). El públic ha sortit molt content a jutjar per l’estona que ha aplaudit.
P.D. Tot i que és difícil destacar un dels trossos que han cantat, jo ja he fet la meva opció personal: Mon coeur s’ouvre a ta voix, de Samsó i Dalila de Saint.Saëns. Segurament per la seva senzillesa i dificultat, ja que a més de la veu s’ha de cantar amb el cor. La soprano ha estat magnífica. Us adjunto un link perquè la pogueu escoltar per una cantant que també ho feia molt bé... la Callas. http://www.youtube.com/watch?v=9piRiiZ0C4Q (podeu saltar-vos la publicitat)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada