14 de jul. 2020

ASSEDEGATS

ASSEDEGATS



          He anat a la Biblioteca de Catalunya a veure Assedegats, la última que l’Oriol Broggi, com a director, ens ha ofert del gran Wadji Mouawad. Vagi per endavant que sóc un admirador dels dos personatges: Broggi i Mouawad. Tots dos m’han donat moments que m’han fet gaudir d’una de les coses que més m’estimo: el teatre. Amb ells vaig descobrir una manera de fer-lo, no dic ni millor ni pitjor: una manera. Els descobriments són importants, i si es fan d’adult encara més perquè les persones que estimem la cultura de vegades tenim tendència a suposar que ja en sabem molt i que pràcticament ho coneixem quasi tot. Doncs no.
          Recordo que fa molts anys, i quan dic molts vull, dir molts, una persona molt estimada em va regalar un disc. Desembolicar un vinil té quelcom de màgic. Em recorda l’escena de la pel·lícula de Luchino Visconti Gruppo Di Famiglia In Un Interno, on Il Professore (Burt Lancaster) rep per correu uns discos que tenia encarregats a Alemanya. La unció amb la que desembolicava el paquet només la podia transmetre el gran Visconti. Tornant al meu vinil, era el Carmina Burana de Orff, que jo no coneixia. Us podeu imaginar l’impacte i la alegria del descobriment? Doncs d’això parlava.
          Torno a Assedegats, però això d’avui no serà una ressenya. El motiu és que no la vaig poder seguir bé. Dintre d’uns mesos faré 80 anys i he perdut molta capacitat auditiva. La Biblioteca és un espai preciós, però acústicament maleït. Quan l’obra es fa al llarg de la sala, els que tenim el timpà com una baieta usada ens perdem moltes coses, i el teatre de text si no es pot sentir sencer no acaba de funcionar. Per això no diré si la peça em va semblar bé, malament o mitjanament potable. Seria injust parlar del que no s’ha sentit complet.
          Doncs que cony estic escrivint? Ras i curt un acomiadament que ja vaig insinuar fa temps. Per a mi s’ha acabat baixar (dic baixar perquè visc a Igualada, tres-cents i escaig metres per damunt el nivel del mar) tres i quatre vegades per setmana a Barcelona per veure teatre. Si a això hi afegim que jo m’acostumava a desplaçar en moto, fos estiu o hivern, que fa uns vint-i-cinc anys havia sofert un càncer de pulmó, que me’n van extirpar un bon tros i que les malalties de pulmó les tinc totes, us podeu imaginar que la cosa no està com per tirar coets.
          La porqueria aquesta del Coronavirus ho ha acabat d’espatllar tot. Me n’he sortit bé, però haig de vigilar i no fer el ruc si no vull acabar en una caixa de pi. O sigui que em veureu poc pels teatres. Segur que enyoraré les múltiples amistats que he fet al llarg d’aquests anys, però això és el que hi ha.
Del teatre no me’n desvincularé del tot. El que faré és seleccionar molt, i tampoc abandonaré la idea dels #dillunskabrota que fem cada mes a Igualada. Durant aquest confinament m’he posat a escriure molt i dintre de poc estrenaré una obra, un musical, o sigui que avorrir-me no m’avorriré; no ho fet mai, no en sé.
          Salutacions a tothom i no feu com les bones nenes, les que van al cel; feu com les altres, les  que van a tot arreu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada