5 de març 2014

M3

M3
(al Teatre Tantarantana)



Al Tantarantana han portat un parell d'obres de Madrid, la primera d'elles M3 (també coneguda com a Metro Cúbico) estrenada avui. Es tracta d'una mena de monòleg sense paraules, només sorolls, on un home acaba de rebre les claus de la seva nova llar... que només fa un metre cúbic, "una comèdia entre el teatre de l'absurd de Samuel Beckett, el surrealisme i la hilaritat de Mr. Bean" diu el programa de mà.
Jo penso que no. Per a mi el teatre de l'absurd és una altra cosa, el que hem vist avui està força lluny del manifest que André Breton va proclamar l'any 1924, i l'humor de Mr. Bean, sense arribar als Monty Python, és molt anglès.
Ara podria dir que aquesta obra és dolenta, però penso que potser el teatre i l'humor que es fa a Madrid —tot i que no m'agrada generalitzar— són diametralment diferents del de casa nostra, i per això crec que l'autor i els realitzadors han desaprofitat una idea bona. Una vegada que era a Madrid, fa força anys, em van convidar a veure la Lina Morgan i vaig ser l'únic espectador del teatre La Latina a qui no va agradar l'obra. Pues eso.

1 comentari:

  1. D'acord amb que escrius. Vaig anar l'últim dia i no vaig connectar amb aquest tipus d'humor.

    ResponElimina