7 de maig 2017

Refraccions

REFRACCIONS
(a la Sala Flyhard)



          Sembla que la FlyHard s'estigui especialitzant en comèdies-drames científics. Fa poc més de dos anys ens van sorprendre amb Tortugues: la Desacceleració de les Partícules i ara s'hi fa Refraccions, una peça que comença intentant explicar (?) la teoria de cordes, que té alguna relació amb la física quàntica, però us avanço que jo a l'escola em vaig quedar amb el teorema de Bernoulli, i d'aquí no vaig passar.
           Explico això perquè l'obra comença amb el protagonista explicant hàbilment el complicat de la teoria de cordes, de la que no s'enten res, com tampoc va entendre que la seva parella el deixés. Molt bon començament i a partir d'aquí veiem representada l'evolució d'aquest matrimoni (?) en diferents quadres. El problema és que l'obra de seguida perd manxa per culpa —penso jo— de que la idea no dona per a més i l'execució es talla contínuament. Apagada de llum i canvi d'any, situacions semblants i cada vegada relacions més espatllades, i així anem avançant cap a un final que progressivament m'ha avorrit.
          Tan el text com la direcció son de la Concha Milla i les interpretacions van a càrrec de Alícia Puertas i Sergi Matamala, que penso que han actuat a bon nivell i que han estat ben dirigits. El problema, per a mi ha estat la idea que s'ha limitat a presentar només el conflicte de la parella, i d'això a la vida real cada dia en coneixem mil.
          L'espai escènic era l'apartament de la parella, correcte, i així com fa una pila d'anys podies entrar en un pis de Barcelona i endevinar que l'havia fet el Núñez y Navarro, si entressis en un com el de l'obra diries un pis FlyHard.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada