EL TEMPS QUE ESTIGUEM JUNTS
(al Teatre Lliure)
Després d'un ramadà
forçat per culpa d'una malaltia crònica sembla que puc tornar —amb molta
prudència— a la meva afició al teatre. Ara venen temps difícils perquè passar
de veure quatre o cinc obres a la setmana, a una o potser dues, vol dir seleccionar,
o sigui triar, i això comporta que s'ha acabat anar a estrenes i fer
descobriments. Ara em refiaré dels crítics amb els que m'identifico i de
companys amb els que acostumem a compartir gustos.
Doncs bé, per
començar l'he espifiada. "Els Temps Que Estiguem Junts" em venia molt
recomanada i jo no hi he connectat gens. Si exceptuo l'arrancada, quan la noia
prepara el pis per mostrar als possibles llogateres, desenfundant els mobles
coberts amb teles blanques i deixant a la vista les persones (mortes?
inexistents? fantasmes? ...?) que hi ha a sota, que m'ha semblat un inici
espectacular, la resta se m'ha mort a una velocitat exagerada, deixant-me les
neurones orfes i l'interès per terra.
Les obres
complicades, que no són lineals, en les que hi ha més d'una dimensió, que els
personatges estan a l'escenari, però representa que viuen moments diferents en
l'espai, el temps o com en vulgueu dir, són molt interessants, però t'han
d'atrapar, i per fer-ho han d'estar molt ben travades. No vull dir que aquesta
no ho estigui, però per a mi no, i per això no m'ha enxampat i m'ha deixar
d'interessar abans de la mitja hora i aleshores passa el que passa. Es fa
difícil valorar si les actuacions són bones o mediocres perquè no t'hi sents
identificat, i aleshores estàs més atent als defectes que a les virtuts, i
trobes incongruent que una parella es posi a follar, però no es tregui la roba
interior tot i estar tapats amb el cobrellit, i de repent et dius "para" perquè estàs analitzant les tonteries perquè la resta
t'avorreix.
Tampoc a
col·laborat que una noia que estava a la butaca del costat reia a crits (ja,
ja, ja...) fins i tot en els moments més dramàtics, o que una altra a la fila
anterior ha obert el mòbil fins a tres vegades per consultar... què? Quan acabada l'obra l'he renyat,
m'ha dit que no era culpa seva, que li havien enviat uns missatges, o Whats o
com se digui. Hi ha coses que no canvien: la culpa sempre és dels altres.
En fi, no ha estat
la millor arrancada post-ramadà, i acabo amb una reflexió; potser la culpa de
no haver-me interessat ha estat meva, al haver estat tant
de temps "desendollat"; possiblement hauria sigut millor començar
per una obra més clàssica. De vegades la culpa no és dels demés.
Celebro tornar a llegir les teves crítiques!
ResponEliminaRespecte a la noia del mòbil... sense comentaris (si ens demanen que apaguem els mòbils no és perquè ELLA estigui pendent de si en rep algun).
Diumenge vaig a veure la "Sopa de pollastre", que diuen que està molt bé.
-Sopa de pollastre amb ordi a la Biblioteca de Catalunya
ResponElimina-A mi no me escribió Tennesse Willams a la Seca
-Mala Broma a la Muntaner
Per començar, ens han agradat moolt.
Imma C.