25 de set. 2011

PAÍS D'ACOLLIDA



PAÍS D'ACOLLIDA
(Reflexió)




Avui, com que estic passant uns dies a París, em ve de gust fer una reflexió. França és un país d’acollida, d’això no en dubte ningú i molta gent ha tingut sort que ho fos.
La llista d’intel·lectuals i artistes que, sense ser-ho, passen per francesos és interminable. Ahir mateix feia una crítica teatral de la Cantant Calva de Ionesco, romanès instal·lat a França. El que pot succeir, i succeix, és que acollint i acollint, passa bou per bèstia grossa.
 Tota aquesta reflexió ve per l’espant que m’ha agafat en veure que a la cartellera teatral parisina s’anuncia a bombo i plateret una opereta al Théâtre Comédia: La Belle De Cadix, amb música de Francis Lopez, una obra que es va estrenar el 1945 amb... Luis Mariano! Déu del cel, he pensat, ha ressucitat! Però no, només és una reposició. Descansi en pau el m...... d’Irún, com li deien els del règim en temps del Franco, època en que estava molt mal vist ser homosexual i afrancesat.
Conclusió: la grandesa de tenir les portes obertes és que hi cap tot, des de Picasso o Semprún, a Luis Mariano, per parlar només d’espanyols. Ara, l’ensurt que m’he fotut... he hagut d’entrar en un bar i demanar un Armagnac. 12€ m’ha costat la fotuda medecina.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada