ALLEGRO
(al Teatre Goya)
En termes musicals allegro
s'utilitza com a indicació del tempo, i indica ràpid i animat. Allegro és doncs
un nom que li escau d'allò més bé a l'obra que s'ha estrenat avui oficialment
al Teatre Goya, perquè és ràpida, animada i musical. Cor de Teatre és un elenc
que molts vam descobrir amb Operetta,
una obra on es feia un repàs al món de l'òpera amb música a capella a través
del humor, oferint els passatges operístics més populars de Verdi, Mozart, Bellini,
Offenbach i una pila més.
Doncs ara hi han tornat amb un espectacle similar, però
amb una volta de clau més al humor, incorporant com a dramaturg i director
escènic a Paco Mir, component del Tricicle. "Ens despertem amb música,
viatgem amb música, escoltem les notícies amb música, comprem amb música,
esperem amb música, sentim música que s'escapa d'habitacions, d'auriculars, de
cotxes, te telèfons; ensopeguem amb músics pel carrer, amb cantants cridaners als
bars, als restaurants, al futbol. Cantem per adormir als nadons, per
entretenir-los i per recordar-los que 365 dies de música ininterrompuda fan un
any i que empenyent anys arribarà un dia en que ens acomiadarem també amb
música", diu Paco Mir, i així comença l'espectacle.
Un xicot està al llit i sona el despertador —una colla de
cantants darrera seu—. El noi els dona un cop i "el despertador"
s'atura, però com que no es lleva es torna a posar en marxa —fragment de
Quadres d'una Exposició, de Mussorgsky—. Finalment es lleva i es pren un cafè
—un altra fragment, ara de Peer Gynt de Grieg—, però amb un gag brillant amb la
cafetera. De seguida ens adonem que estem en territori Tricicle, doncs el gag
és marca de la casa, i així fins que cau (simbòlicament) el teló. No penso
explicar ni un gag perquè se'm podria jutjar per assassinat, però puc avançar que
són brillants i molt ben col·locats. Si puc avançar que els temes musicals són variats: Bach, Vivaldi, Gounod, Debussy...
En quant a l'execució —no la meva, que m'he comportat i no
he explicat res—, sinó dels cantants i també actors penso que han assolit cotes
molt altes; com a cantants ja tenien molta categoria, però penso que ara com a actors
han millorat molt i tan l'expressió facial com la corporal ha sigut de molta
altura. També cal destacar el moviment escènic, coreogràficament molt
encertat i amb moments força difícils, ja que semblava que s'embolicarien tots
els uns amb els altres. Una direcció musical molt bona de David Costa i els arranjaments
de Pere-Mateu Xiberta han acabat d'arrodonir l'obra, espectaculars i gens fàcils
de cantar, però els catorze cantants del grup són molt bons. Fa gràcia veure
com tots porten el diapasó penjat del coll com si fós la medalla de l'amor.
Resumint, un espectacle que val la pena, per a tots els
públics, que no necessita de coneixements musicals i del que surts content i animat,
com si els del PP no haguessin dit cap animalada i el Pablo Iglesias no hagués
fet demagògia amb els catalans de dues categories segons la seva procedència.
El recomano. De tan en tant s'ha d'anar al teatre a passar-ho bé.
Molt d'acord, Josep M. Ho varem passar molt i molt bé, i jo vaig riure molt. Cal anar vent aviat, ja que sols estan fins el 4 d'octubre.
ResponEliminaUna abraçada, Maria Lluïsa
t'he fet cas i com em va agradar molt "Operetta" hi vaig demà :)
ResponElimina