20 de març 2016

Slava's Snowshow

SLAVA'S SNOWSHOW
(al Festival iberoamericano de Teatro de Bogotá)



Slava Polunin és un gran pallasso, m'inclino a creure que ningú ho deu negar. No sé si es pot considerar el successor de Charlie Rivel perquè la meva ignorància en aquest món és força elevada, però avui ens ha obsequiat amb un "ahuuuu" força sonor. Em sembla recordar haver-lo vist a Tívoli de Barcelona fa una pila d'anys, però no recordo ni amb quin espectacle ni gran cosa més que no sigui que em va agradar molt. L'espectacle que ha presentat al Festival Iberoamericano de Teatro de Bogotá és Slava's Snowshow, el que età rodant últimament per tot el món, una obra completament consolidada.
És un espectacle mut, de mim —potser hi te a veure que de jove el van refusar a l'Institut del Teatre de Leningrad per la seva mala pronunciació, però això són especulacions meves— que fa abillat amb el seu inconfusible mono com una bomba mig inflada de color groc, les seves sabatilles vermelles, nas de pruna allargassada i cara trista sota una cabellera incontrolada. Slava tècnicament és molt bo i malgrat que ja té seixanta-cinc anys està en una forma envejable, doncs domina l'expressió corporal com si fos un jovenet, es manté ajupit mentre camina i salta, com si fos un nan i de sobte creix i s'allarga com un xop. La seva forma de caminar és tot un poema, amb aturades llargues deixant una cama al aire.
Aquest espectacle el fa ajudat de sis pallassos més, amb una estètica molt similar a la seva, però vestits abrigs llargs de color verd, sabates llargues d'un número incalculable i barrets d'ala amplíssima només pels costats. Són una mena d'ajudants i a la vegada intrusos que conformen unes coreografies molt aconseguides interactuant amb el clown. L'espectacle es diu Snowshow perquè de sobte hi ha una tempesta de neu que envaeix tota la platea des del cel del teatre i des de l'escenari impulsada per poderosos ventiladors que projecten metres cúbics de retalls de teixit no teixit blanc. Queda molt efectiu i la canalla que hi ha d'espectadors no s'ho poden ni creure.
Problemes: m'ha semblat que de vegades actuava una mica massa de cara a la galeria, i quan un gag era molt aplaudit, el repetia. També m'ha semblat un error fer un interludi de 20 minuts quan l'espectacle només dura una hora i mitja. A mi m'ha trencat l'atenció i m'ha destrempat absolutament. Apart d'això s'ha d'admetre que el rus que pronunciava malament és un crak i que embadaleix tan a infants com a grans.
La funció ha acabat amb la ja clàssica tirada de pilotes inflades de totes mides, algunes de quasi dos metres de diàmetre, per damunt del públic que se les va passant endavant i enrere per damunt dels caps. Això és d'èxit assegurat, i el personal que omplia el teatre ha aplaudit de manera desaforada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada