CLOSE TO LIZA
(al Maldà)
Liza Minelli és una cantant i actriu americana, però molt lluny de ser una artista qualsevol; una dona que va
debutar molt jove al cinema a In The Good
Old Summertime amb només 3 anys, però és clar, el seu pare es deia Vincente
Minnelli i la seva mare Judy Garland. La va catapultar a la fama Bob Fosse al
proporcionar-li aquell bombó de paper protagonista a Cabaret (1972) i més tard
Martin Scorsesse a New York, New York (1977). És una de les poques artistes que
ha conquerit els quatre guardons més importants del món de l'espectacle: Oscar,
Emmy, Grammy i Tony.
Virgínia Martínez
és una cantant catalana que també exerceix de professora de cant. Té una veu
important, potent, que sap modular de pianos
a fortes i viceversa sense esforços (aparents),
cosa que la faculta per cantar quelcom més que cançonetes, i suposo que per
aquest motiu s'ha atrevit amb el repertori d'aquest espectacle que han anomenat
Close To Liza (Prop de Liza). El
plural del "s'han atrevit" ve perquè a més d'ella la direcció la
signen Dani Campos a la part musical i Xavi Casan en l'artística.
Comença la funció
amb el pianista sol davant del piano i els llums es van apagant. Aleshores se
sent una veu que comença l'Over The
Rainbow a capella, el tema estrella de The
Wizard of Oz, de Harold Arlen que va catapultar a la Garland, la seva mare,
a la fama. Lentament apareix la Virgínia, acaba la cançó i ara ja amb el Dani
al piano comencen a atacar tots els temes que formen l'espectacle: d'Irving
Berlin, de Johnny Nash, de Cy Coleman, però especialment del duet John Kander i
Fred Ebb, els artífex de Cabaret i New York, New York.
Al principi la noia
apareix vestida amb una camisa i uns texans, i jo he pensat que com a vestuari
quedava molt pobre, però al cap d'una estona, ha deixat sol al pianista i a
reaparegut amb un vestit negre, ajustat i amb un tall d'aquells de cuixa
lliure. Ara, m'he dit jo; ho havien fet per enganyar-nos. Ara la Virgínia
donava la talla de la Minnelli cabaretera i suggerent.
S'ha notat que no
era un recital de cançons, que hi havia la mà d'un director d'escena, Xavi
Casan, que anat marcant els moviments, ara dirigint-se al públic, ara
situant-se darrera el piano. En quant a l'acompanyament musical, Dani Campos ha
fet quelcom més que tocar i signar els arranjaments. Ha participat, ha
cantat donant rèpliques i fins i tot s'ha deixat escabellar per les mans entremaliades
de la cantant. Ella ha mantingut el nivell al llarg de l'hora que ha durat
l'espectacle, amb una veu —jo diria de mezzo— potent i ben timbrada.
Una bona nit al
Maldà que ens comença a malacostumar amb espectacles d'una qualitat molt alta,
sempre sota l'atenta mirada dels avantpassats de baró que, impertèrrits,
vigilen que s'hi fa al seu saló, no fos cas...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada