27 de febr. 2019

HOMENATGE A CARLES CANUT

HOMENATGE A CARLES CANUT
(al Teatre Romea)




          Ahir el Romea es va omplir de gom a gom, fins i tot el segon pis per retre homenatge a un home de teatre que feia poc ens havia deixat, massa aviat: en Carles Canut. A 74 anys un és massa jove per anar-se'n, però la vida és així. Va quedar clar que aquell home d'aspecte rondinaire no ho devia ser tant perquè en tenia molt d'amics...
          Era un paio de la terra (Gerri de la Sal) aferrat al seu poble i la seva manera de viure-hi. Jo el coneixia molt poc, però recordo que en una obra de teatre (em sembla que al "seu" Romea, on utilitzava el català del Pallars) va anomenar la truita de patates amb un mot que jo no coneixia i ara malauradament no recordo. A la sortida li vaig preguntar per aquell gir lingüístic i em va donar una lliçó magistral de català pallarès.
          La nit d'ahir va ser una jornada entranyable on els seus amics no cabien a l'escenari explicant històries, anècdotes, recordant moments i cantant cançons. Un acte previst per a una hora i tres quarts, va durar quasi tres hores i ningú estava cansat.
          Va començar amb en Joaquim Maria Puyal explicant quan el va fitxar pel programa de la tele "Vostè Jutja", i més endavant va agafar el relleu com a conductor Mario Gas, i és clar, a base de records va anar d'un pèl que no ens en toquen de petites.
          Tothom va estar molt bé perquè van ser molt "autèntics". A mi particularment em van impressionar el Joan Pera (valent i sincer) que va fer un retrat preciós de l'amic vertader que es preocupa per la família i els problemes dels seus amics, la Carme Sansa —brutal interpretant acompanyada al piano per Bàrbara Granados un tema de Kurt Weill— i l'Àngels Bassas, maca com sempre, per la brevetat en que va donar dues pinzellades molt humanes i entranyables. Tothom va estar molt bé, però jo em vaig quedar amb aquests tres punts.
          Ah! i un deu pel Sr. Focus, Daniel Martínez, que va cloure l'acte amb un parlament d'un minut escàs, doncs va veure que si no tallava, avui encara hi seríem. Adéu director de la Fundació Romea. Has deixat un bon llegat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada