21 de juny 2011

LA TOSSUDERIA
(Festival Grec, Lliure de Montjuic)



     La Tossuderia és una obra del argentí  Rafael Spregel-burd que forma part de la seva Taula dels pecats capitals, en aquest cas la ira. Com que no sé quin adjectiu posar-li, diré que és una obra curiosa, en el sentit de rara.
     El plantejament és interessant, ja que el que passa, passa tres vegades; es repeteix però des de diferents punts de vista i en llocs diferents. Una projecció de la hora, les 17:00, ens indica l’inici de cada acte, el primer dins la sala de la casa, el segon a la cambra de la filla malalta(?) i el tercer a l’exterior.
     L’acció se situa al final de la Guerra Civil española, en un lloc de València, i jo em pregunto: perquè la major part de la obra és parlada en francés? però també en català-valencià, en castellà i una petita part en anglès… misteri.
     No és la primera vegada que em passa que les meves neurones están de ramadà, que suposo és el que em va pasar ahir ja que no vaig entendre res; vaig trobar tot el muntatge molt interessant, però no vaig tocar pilota. La escenografía, amb el moviment de tota la casa era fantástica, la il·luminació adequada, potser tirant a una mica fosca, les projeccions notables, però no us puc explicar res perquè vaig sortir del teatre verge, immaculat.
     Penso que la dirección de Marcial di Fonzo Bo (Picasso penós en la peli de Woody Allen Midnight in Paris) va ser bona i els actors ho van fer bé, però, cony, no us sé explicar de que anava. Un altra di aja m’esforçaré més.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada