21 de juny 2011

VACA
(Opinió)





    Gregor Samsa va despertar-se un matí i s’adonà que s’havia convertit en escarabat (Kafka, La Metamorfosi). A mi això encara no m’ha passat, però... em sento vaca.
     Sí, em sento vaca perquè cada dia noto com unes mans gens amoroses em prèmem les mamelles (ignorava que en tenia) i em munyen i em munyen fins a la última gota. Finalitzada la operació em deixen la galleda per poder-hi tornar demà, però s’emporten el producte cap a un altiplà llunyà i allà, de la manera més arbitrària, reparteixen el que m’han tret.

     No m’agrada sentir-me vaca perquè no sóc una vaca, sóc un ciutadà que paga impostos i que voldria veure com amb aquests diners, que per cert no caguen les garces, es fan coses per viure millor tots, no nomès els altres.

     Treballar per les putes és una expressió catalana que vol dir esmerçar temps i esforç sense treure’n profit o que aquest profit se l’emporta un altra. Bé, doncs a mi em sembla que els catalans estem treballant per les putes (demano disculpes al col·lectiu, és una frase feta) i jo ja en començo a tenir prou.

     Potser ha arribat el moment de que els catalans parem de treballar, que ens plantem i ens dediquem a la vagància i al dolce far niente. Que treballin els altres, els que fins avui han anat vivint dels nostres quartos. Per començar s’hauran d’esforçar i això, els hi adelanto, és dur. Mentrestant nosaltres, al no pencar, serem pobres i com que tindrem una renda per càpita d’allò més galdosa, espero que pel mateix sistema que s’utilitzava abans, ara ens enviaran calés a cor que vols i a més de no fotre brot podrem gastar en el que ens vingui de gust. Serà com tocar el cel amb les mans!

     Jo, pagant la seguretat social, segurament em faré un canvi de sexe. Després de setanta anys, mira, em sembla que m’agradarà sentir-me diferent, però no vaca


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada