FUM
(a la Sala Petita del TNC)
Algunes serps verinoses són mortals i fan mal, molt de mal, especialment les que maten poc a poc o
no arriben ni a matar. De vegades són tan malèvoles que fins i tot no són
serps.
En un país tercermundista ha
esclatat una revolta. Hi ha aldarulls al carrer i el govern ha concentrat als
estrangers, amb prohibició de sortir fins que reobrin l'aeroport. En un dels
hotels es troben atrapats dos matrimonis catalans: la Laura i el Joan, parella
madura i visitants habituals del país, i la Eva i l'Àlex, joves que després de
cinc anys de feina i papers han viatjat per adoptar una nena, la que serà la
seva filla. La tensió per la espera i la incapacitat per saber com es resoldran
els esdeveniments, fa que l'ambient es torni feixuc...
L'obra comença molt bé, i en
pocs moments se'ns mostra una Laura freda i mala puta en front d'un Àlex
preocupat i insegur. Sense que vingui a tom comença a sembrar la discòrdia, amb
la seguretat que li dona la seva posició —el Joan és un escriptor famós— i
experiència. La peça es converteix en un thriller psicològic en el que ella
exerceix de dominatrix imposant la
seva perversitat moral, però...
Però penso que l'autor ha
estirat massa de la corda i al cap d'una estona hi ha situacions que comencen a
semblar inversemblants. Arriba un moment que no s'entén que cap dels joves —als
que es treballa per separat— no li diguin prou i l'engeguin a tomar pel sac.
Tot i així hi ha situacions brillants, com la incitació a que tornin a fumar
—feia dos anys que ho havien deixat de comú acord i a la vegada—. Bona imatge
de la temptació, la dominació, Eva (la noia de l'obra es diu així), la poma, la serp...
Dirigits pel propi Miró, el
quartet ho ha fet molt bé, sense fissures; cadascú en el seu paper han sabut
mostrar la tensió, la submissió, la dolenteria... bravo! La posada en escena d'Enric
Planas molt bona; amb poc moviment de mobiliari passàvem del hall a les dues
habitacions dels implicats. Una música que quasi no ho era —sorolls, cops,
grinyols, bufades de vent— creava un clima d'inseguretat perfecte, i per acabar
el vestuari, adequadíssim amb una Carme Elías elegantíssima.
La Sala Petita amb la grada
quasi plena d'un públic que ha aplaudit força. No sé com s'hauria de fer, però
penso que si l'autor polís certes incongruències, aquesta podria ser una gran
obra.
No trobo pas cap incongruència en el text. Precisament el que valoro mes de tot es el text..... el trobo molt treballat i realista. La meva opinió sencera a www.voltarivoltar.com
ResponEliminaMIQUEL