26 de juny 2014

Yira

YIRA
(al Teatre Tantarantana)




Al Tantarantana del 25 de juny al 18 de juliol —dia del  grande y glorioso alzamiento nacional— fan una mena de cicle teatral anomenat REFRESCA T, programant quatre obres de diversa factura, i avui s'ha fet la prèvia amb YIRA. I què és Yira?
«Una cambrera japonesa que balla flament. Una dona gegant que llegeix Guerra i pau. Un barater ambulant que espera un contacte. Una jove que estudia idiomes amb l'ajut d'un radio-cassette... tots ells ens descontextualitzats en busca de millors oportunitats són captats per un instant en el marc d'un bar on sona la cançó que tots porten dins, però que ningú recorda.»
Això és el que comença a explicar el programa, però jo, si us sóc franc no he entès ni l'explicació del fullet informatiu ni el que han fet damunt l'escenari.
La dramatúrgia és de Gastón Core (Buenos Aires) i Denis Duncan (Costa Rica) i l'ha dirigit el mateix Gastón Core. És un tipus de teatre que a mi no m'agrada, m'avorreix. Unes cançons, una mica de música, uns quants moviments —alguns d'ells molt repetitius per damunt l'escenari— i uns diàlegs, pocs, i uns recitats que a la meva manera de veure no ens porten enlloc.
Per tant no us puc dir que sigui una gran obra, a mi no m'ha entrat i per tan em guardaré de dir que ho han fet molt bé o molt malament. El Tanta a mitja entrada i els aplaudiments normalets.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada