LA NOTE D'À CÔTÉ
(al Teatre Lliure)
Alfonso de Villalonga és Baró de Maldà
i crec que alguna cosa més. Aquests títols nobiliaris sempre són llargs i
complicats, però a ell, que se'ls pren en conya, li serveixen per utilitzar-los
en més d'un muntatge teatral, com ha passat avui. Alfons de Villalonga és músic
i compositor i té una formació acadèmica notable adquirida en alguna de les
escoles de música més prestigioses del món. Si a això hi afegim un gust per les
paraules, que utilitza amb precisió i fins i tot traïdoria, doncs ja tenim les bases dels seus
espectacles.
La note d'à côté, fa referència a la nota del costat, la que no hauria de tocar, però
allà on sempre se li en va el dit, i com li explica a la seva psicòloga —de
l'escola vienesa tirant a nazi—, es frustra per cometre aquest error, però a la
vegada sent una imparable curiositat per veure com sonarà. Aquests és el guió
de l'espectacle, un show de cabaret desbocat, molt divertit i ben interpretat. Al
principi també fa un repàs a la seva família, començant pels avis, la separació
dels pares i algunes coses més, però sense massa ordre ni aprofundiment, una mena
de melting pot.
Com ja he dit és un peça de cabaret,
de cabaret musical i com a tal porta un molt bona acompanyament: el propi
Villalonga al piano, guitarra i ukelele, Gregori Ferrer, acordió i piano, i
Carlos Montfort, violí, guitarra i percussió. A més l'acompanyen tres actors:
Mónica López, Elsa Rovayo "La Shica" i Antoni Comas: tela marinera
els tres.
L'espectacle és trepidant i molt
divertit; s'ha cantat, s'ha ballat i s'ha fet molt el ruc, en el sentit
més jocós de la paraula. S'ha barrejat música moderna, amb composicions de Villallonga i
fins i tot el Nessun Dorma de Turandot.
Els actors s'han bellugat a plaer, especialment les dues noies que han estat coquetes,
seductores i realment suggestives. El vestuari de Montse Amenós, un cromo, principalment
el del propi Villalonga, amb una sabata negre i l'altre marró, pantalons
impossibles de color vermell, samarreta que semblava un pijama infantil i una
americana com el cosset d'una ballarina, lluentons inclosos. El moviment
escènic precís i molt ben trobat, a càrrec de "La Shica". L'escenografia
de Xavier Erra simulava un local nocturn, amb una barra llarga, plena de copes
i licors, i un piano de cua al davant, un piano de cua de color verd esgarrifós,
realment una vergonya.
En fi, un espectacle rodó. Els
espectadors ens hem divertit d'allò més, però val a dir que els intèrprets
encara s'ho han passat millor que nosaltres, els molt podrits. Aquestes són
coses que no es poden amagar. Ernesto Collado, no és la primera vegada que
col·labora am el Baró de Maldà, s'ha encarregat de la direcció, enceertadíssima.
L'Espai Lliure pràcticament ple i els
assistents, a més de riure de manera incontinent, al final hem aplaudit amb
ganes una i altra vegada. A la sortida comentaris entusiastes a dojo. El
recomano a tothom, a no ser que siguin gent molt de ordre i votants del PP.
Ara torna a l´Espai LLIURE, vistes les bones crítiques que va tenir quan es va estrenar dins el GREC, no us el perdeu.
ResponElimina