LES ALEGRES CASADES DE WINDSOR
(al parc dels Til·lers de l'Estació del Nord)
Quan la reina Elisabeth I es va
enamorar del personatge de Sir John Falstaff, secudari de Henry IV, li va
encarregar a Shakespeare una peça en la que fos el protagonista, el
d'Strartford va muntar una comèdia desbocada: Le Alegres Casades de Windsor, i
a fe que es deixà anar: embolics a plaer, confusions i final feliç. No va ser
l'únic il·lustre que se'n va quedar encaterinat; a Orson Welles li va passar el
mateix i va fer la pel·lícula Campanades a Mitjanit. Poques vegades o mai un
secundari havia donat per a tant.
Els Parking Shakespeare cada anys per
aquestes dates munten una obra del bard al parc dels Til·lers de l'Estació del
Nord, i escullen a un director que pot triar l'obra. Aquest any va ser elegit —sembla una cita bíblica— Marc Rosich i segons ell va tenir la fortuna
que les Alegres no les havien fet mai, i la va triar. Aleshores, amb l'alegria
i el desvergonyiment dels joves que se senten valents, i s'hi poden sentir,
n'ha fet una adaptació, més o menys acostada als nostres temps que és una joia
en el doble sentit del DIEC: "cosa de valor estraordinari" i
"gran alegria".
Per començar Falstaff, tot i ser Sir,
és un perdulari i va vestit com el cul. Sandàlies, mitjons blancs (de guiri),
calça curta blanca que semblen calçotets, una camisa mambo que no amaga la
samarreta imperi llardosa; descurat fins a l'impensable. Els seus dos col·legues
Pistol i Pym encara són pitjors. L'un es passa part de l'obra rascant-se el
cul, però no discretament les galtes, no, es posa la grapa per dins la regata
descaradament; l'altre s'estira el pito per damunt dels pantalons, com si
tingués una coïssor indomable, vaja unes purgacions del dimoni. La resta són la
gent fina que estiueja a Windsor, i hi ha de tot. El pretendent de la nena Anne
Page és un cretí que es pentina i fa postures Travolta Style de Febre del Dissabte a la Nit. El segon és
"amariconat" i el tercer un tòtil de campionat i calça curta. Acabo
perquè no pararia de descriure el personal.
Jo a les sessions de Parking no hi
havia anat mai, perquè al ser al aire lliure, en un lloc de pas d'autobusos,
ambulàncies i altres distraccions, tenint en compte la meva mancança d'audició
—tinc les orelles força grosses, però una minusvalia auditiva—, em temia no
poder-ho seguir bé, però aquesta vegada vaig pensar "què cony" —que
alguns erudits asseguren que és el que va dir Newton quan li va caure la poma
al cap—, i hi he anat, i n'estic molt content perquè he comprovat que a pesar
de no ser un recinte tancat, els Parking s'esforcen perquè la veu arribi a tot
arreu, projectant-la amb eficàcia i vocalitzen molt bé. Felicitats.
Boníssima direcció, actuacions
remarcables i un bon rotllo entre els actors i el públic que d'alguna manera interactuem,
digne de prendre'n nota. De vegades al teatre s'hi va a patir, com en Incendis
de Mouawad, però de tan en tant és impagable anar-hi, deixar-se anar i descollonar-se
de riure i ser feliç per la banda lúdica.
L'entrada és lliure i acabada la
funció passen la gorra i cadascú dona la voluntat. Aneu-hi, no un ho perdeu. La
fan fins el dia 31 de juliol, cada dia excepte els dimecres. Repeteixo, aneu-hi
i no sigueu garrepes. Res de deixar un bitllet de 5€. Sigueu generosos que
aquesta companyia s'hi deixa la pell. Jo recomano de 15 a 20€.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada