GODSPELL
(al Upstairs At The Gatehouse de Londres)
El proper dimecres tinc entrada
per Jesus Christ Superstar i ho comento
perquè avui he anat a veure Godspell,
amb la quan cosa sembla que estigui fent un seguiment cristià de musicals, però
no. Jesus Christ el vaig veure a
principis dels setanta i ara em fa il·lusió tornar-hi, però Godspell no l'havia
vist.
Godspell és una
paraula en anglès antic que més o menys vol dir la bona nova de Déu i per tant
fa referència als evangelis, i el musical funciona amb aquest esperit, a partir
de que John Michael Tebelak escrivia la tesi de final de carrera centrada en
l'Evangeli segons Mateu. Més tard Stephen Schartz hi posà música. El resultat és
un musical curiós perquè els textos estan extrets de la Bíblia i himnes
litúrgics escrits al llarg dels temps.
En les diferents escenes se'ns
parla de multituds de paràboles, com la del fill pròdig, o l'amo que perdona el
deute al criat, però no és la passió d'Esparraguera; els actors van vestits
d'època actual, i canten i ballen i es comporten com a gent jove actual, bé,
dels anys setanta. Sí que al final hi ha l'escena de l'últim sopar, amb Judes
inclòs, la oració a l'hort de Getsemaní i la crucifixió. A mi em pregunten si
amb tot això es pot fer un musical, i el primer que els dic és que s'han
fumat, però no em van consultar, per sort, perquè no sóc productor ni del
West End ni de Broadway i l'hauria ben cagat ja que l'obra va ser tot un èxit.
La reposició que he vist avui
està dins la programació del Festival The
Camden Fringe que es fa a Londres a l'Agost, en un dels teatres del off londinenc que em tenen el cor robat:
l'Upstairs At The Gatehouse, un teatre
petit que està al primer pis —d'aquí ve l'escales amunt— d'un dels pubs més bonics
de la capital britànica. És una sala de poc més de cent butaques —depèn del
muntatge—, còmoda i molt agradable. Per acabar-ho d'arrodonir l'entrada val 12£,
a mi me n'ha costat 10 per ser concession,
o sigui gran. Com que sóc de lletres no em pregunteu com surten els números: 10
actors i 4 músics en directe... Veure teatre a Londres, si t'espaviles, no és
tan car com alguns diuen.
En quan a l'obra, ha funcionat de
menys a més. Pel meu gust a començat un pèl fluixa, però a meitat del primer
acte a començat a tirar amunt. Els actors i cantants, tots molt joves, s'hi han
deixat la pell i a mida que s'han escalfat s'han trobat còmodes i s'han buidat.
El pitjor, pel meu gust, han estat els músics: un piano, una percussió i dues
guitarres haurien d'haver encoixinat molt millor a la companyia; arranjaments
justets i interpretacions no massa brillants; llàstima pèrquè la música és molt bona.
Una curiositat; el paper de Jesús
en aquesta versió l'ha fet una noia i jo diria que hi hem guanyat, doncs a més
de cantar i interpretar molt bé, era (és) guapa de veritat, tota una bellesa i
això, les persones a les quals l'estètica ens perd, sempre ho agraïm (vaja, que
ens agraden les noies guapes) La sala quasi plena i el públic ha aplaudit amb
ganes. No em puc estar d'afegir una foto del pub on està el teatre. També és
una bellesa, com el Jesús d'avui.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada