6 de set. 2013

Siglo de Oro, Siglo de Ahora (Folía)

SIGLO DE ORO, SIGLO DE AHORA
(al Teatre Poliorama)



Jo no sóc supersticiós, però penso que començar bé la temporada pot ser un bon auguri —i sempre és millor començar-la bé que malament—, i ahir la vaig començar rebé. Vaig anar a l’estrena de Siglo de Oro, Siglo de Ahora (Folía), i hi vaig anar perquè un bon amic em va avisar que no me la perdés (ell havia anat a la pre-estrena).
Ron Lalá, és una companyia que, segons ells mateixos, fan humor, música i teatre, i és cert: són de la conya a matar, fan una música excel·lent i la canten de meravella i són molt bons actors. Per acabar-ho d’arrodonir també són els autors dels textos.
A Siglo de Oro... ens donen una masterclass de com funcionava el teatre d’aquesta època, en especial la Folía, composada per peces còmiques breus en vers i amb música... sense oblidar que estem al segle XXI. La trama va saltant d’una mojiganga, a uns entremeses i jácaras, amb un dinamisme i un recochineo d’allò més saludable, barrejant temes antics amb crítiques actuals, la major part en vers com si fossin textos del mateix Calderón, que també en reciten.
A meitat de l’obra em vaig dir, sembla una obra dels Luthiers, i al repassar els currículums de la companyia, una vegada arribat a casa, he vist que el director i un dels intèrprets son argentins; acabáramos. Els quatre restants espanyols. La posada en escena és molt simple: damunt l’escenari només uns caixons. Una molt bona il·luminació crea els ambients adequats. El vestuari és molt divertit, en especial quan representen papers femenins. La música, com ja he avançat, extraordinària i la interpretació... genial!
No m’estranya que un Poliorama ple a vessar s’escalfés les mans aplaudint i victorejant als intèrprets, que no podien deixar de sortir a saludar i tornar a aparèixer. Al sortir vaig parlar uns moments amb l’equip de tècnics i estaven realment emocionats de l’acollida i reacció del públic barceloní.
No us la deixeu escapar. El vostre metge i fins i tot el vostre fetge us ho agrairà. Riure és molt sà i si a més el que us fa riure és intel·ligent i culte, com diuen en castellà más a mi favor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada