10 de set. 2014

M.A.R.I.L.U.L.A.

M.A.R.I.L.U.L.A.
(a la Seca Espai Brossa)



De Lena Kitsopoulou no en sabia res fins ahir. Ara sé que és dramaturga, actriu i directora teatral, autora de l'obra que s'ha estrenat a La Seca Espai Brossa. Escudellant per internet també he descobert que se la considera una promesa entre els nous autors grecs i que la propera setmana dirigirà una versió de BodaS de Sangre de Federico García Lorca al Festival d'Atenes. M.A.R.I.L.U.L.A. és una obra que s'ha representat a importants teatres europeus i a casa nostra a partir d'ara a la Seca.
La protagonista, una noia relativament jove, no es troba massa bé; de fet ja fa uns dies que no va fina, però tal com està el pati no s'hauria de queixar ja que ella mateixa considera que li van mitjanament bé. En aquest moment està esperant al seu amant que —segons ella— li fotrà un polvo raonable, no per tirar coets, però acceptable. Doncs si les coses no li van malament del tot, va arregladeta sexualment... perquè està tan desencisada? Perquè no para de fer-se preguntes i buscar sortides a aquesta mena d'atonia? perquè hi ha tantes qüestions sense resposta? Perquè les coses en general estan tan pitjades? No hi podria haver una píndola que ho arreglés tot...?
A partir de la traducció de Joan Sellent, ell mateix, Josep M. Mestres com a director i Mònica Glaenzel com a actriu, n'han fet l'adaptació, crec que encertadíssima, adaptant —d'acord amb la autora— els temes a l'actualitat del nostre país i l'imaginari local. Penso que els ha quedat rodó i res ha grinyolat.
L'escenografia és de Max Glaenzel, senzilla i molt bona, només una gran taula i al fons un mirall en que tot el públic ens veiem reflectits. Vestuari i il·luminació correctes; és un monòleg on no hi caben grans virgueríes. El que ha destacat és el treball actoral de la Mònica Glaenzel, molt ben dirigida per Josep M. Mestres; ha estat convincent tan en els registres més dramàtics com en els "còmics". Aquesta noia és molt expressiva, capaç de fer cares de pallassa sense trencar amb l'existencialisme i fatalisme de l'obra.
La Sala Joan Brossa plena fins a la bandera d'un públic que no ha escatimat aplaudiments, reclamant la presència de tot l'equip i de l'autora que ha estat convidada especialment per assistir a l'estrena. Al vestíbul, com ja és costum, hem pogut prendre una copa de cava i comentar la jugada amb els assistents. Tothom estava molt satisfet. Estarà en cartell fins el 12 d'octubre, o sigui que teniu dies per veure-la, però jo no badaria. Li auguro un gran èxit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada