20 de jul. 2019

INTERSECTIONS

INTERSECTIONS
(al Hiroshima)



Jo dels Obskené vaig veure un Fuenteovejuna genial el febrer del 2016, de fet una versió, i vaig quedar impressionat. Per això al sortir el programa d’aquest Grec i veure’ls a la programació em vaig afanyar a comprar entrades per Intersections.
Doncs resulta que em vaig equivocar perquè el que ens han ofert no tenia res a veure amb el que he comentat de fa tres anys. En realitat que no tingui res a veure no és dolent, perquè és bo canviar de registre: renovarse o morir, diu la frase que ja és fastigosa de tan repetir-la.
El problema és que ha sigut una sessió de cine més que de teatre, doncs els intèrprets només han aparegut per pantalla, en unes filmacions cutres que semblaven fetes per un aficionat poc dotat i amb un so horrible, on ens han explicat diferents moviments reivindicatius: juny del 2009 a Teheran, desembre del 2010 a Tunis, maig del 2011 a Madrid i Barcelona, febrer del 32012  Montreal i març del 2014 a Taipei.
Estàvem avisats que era un espectacle multilingüe, però no advertits que la sincronització seria multicaòtica. Els actors només apareixien filmats, però a la sala sí hi havia una noia exercint de mestre de cerimònies que s’expressava en un castellà infame barrejat amb anglès. A mi em sembla una falta de respecte dirigir-se en anglès a un públic català sense avisar, com si es donés per suposat que tothom parla aquest idioma. Això ho fan en un teatre d’Estats Units i els foten foc a la barraca.
En quant a dramatúrgia, barrejat cinc moviments contestataris de tan diferent signe i procedència m’ha semblat d’una falta de coherència bíblica. Mireille Caamier i Ricard Soler Mallol signen la direcció i la dramatúrgia. Crec que, com es diu vulgarment, s’han quedat descansats, i un apunt per acabar: l’intèrpret que explicava la seva experiència des de Barcelona feia servir un català infecte; dubto que anés a l’escola en català, o potser era un submarí de Ciudadanos C’s per fer-nos quedar malament, com una colònia de Ñ.
Com diria un tiet meu que era malparlat i redundant: recollons quina enredada!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada