22 de març 2012

Voyager

VOYAGER
(a la Sala Tallers del TNC)





“L’any 1977 la NASA va encarregar a l’astrònom Carl Sagan la creació d’un missatge interestel·lar per donar a conèixer al univers que al planeta Terra hi havia vida intel·ligent. Dos discs d’or plens d’imatges, salutacions i música, adherits a les sondes Voyager van ser el missatge dins l’ampolla que la humanitat va llençar a l’oceà còsmic”
Aquesta és la nota impresa al programa de mà d’aquesta obra que avui hem vist a la Sala Tallers del TNC. Quan això va succeir, l’any 77, a mi no em va fer ni fred ni calor, és més, em va semblar una mariconada, i avui al veure la obra m’ha passat el mateix. El tema m’ha semblat més insuls que una patata bullida i la interacció dels diferents personatges que van composar l’equip encarregat de fer el resum, que és la base de l’obra, no m’ha interessat gens.
La posada en escena, però està força bé, amb un escenari nu, només amb unes taules i un fons d’estrelles i projeccions galàctiques que feien la seva patxoca. Els actors també ho han fet bé, però quan no hi ha “xixa” no hi ha on clavar les dents.
No sé, no sé... em sembla que al TNC s’haurien de plantejar que volen ser quan siguin grans, i consti que no assenyalo a ningú tot i tenir l’índex estés, però porten una temporada ben fluixa i en canvi el pressupost suposo que és dels més “vistosos” del panorama teatral català. El millor d’aquest any serà Agost, que és de l’any passat?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada