3 de maig 2012


HARLEM SWING

(al Teatre Victòria)





Thomas Waller (Harlem, Nova York, 1904-1943) va ser un famós compositor i pianista de jazz de l’època swing que, com a tants músics de l’època, es va iniciar al cor de l’església on el seu pare era pastor. A quinze anys ja acompanyava cantants i coristes al Lincolt Theater i feia de pianista en sessions de cine mut. El renom de “Fats” li venia pel sobrepès que arrossegava.
“Harlem Swing” va néixer a Broadway l’any 1978 amb el nom de Ain’t Misbehavin’ (una de les cançons més conegudes del compositor) i és un tribut als músics negres dels anys 20 i 30; la gran part de música de l’obra és de Fats Waller arranjada per Luther Henderson, una altra llegenda del jazz. Jo la vaig veure a Paris al 1980 amb el mateix Luther Hendereson dirigint una orquestra de luxe  amb ell com a pianista. Vaig al·lucinar per la qualitat de tot l’espectacle, inclosos els cinc actors-cantats-ballarins.
El que avui he vist al Victòria ha sigut exactament el mateix espectacle, però “en pobre”, o al menys és el que m’ha semblat. L’orquestra més fluixa i amb menys components, el pianista justet i els actors... psè. Els tècnics de so tampoc han tingut un dia massa fi. No dic que hagi estat tot malament, però m’ha semblat que el conjunt no donaven la talla.
Avís: se’m fa difícil ser objectiu perquè no puc evitar comparar-ho amb el vaig veure fa 32 anys. També podria ser que amb l’edat m’hagi tornat molt més exigent, casi segur. M’està passant amb moltes coses, entre elles el menjar i les lectures; si un llibre no m’agrada, el tanco i l’enterro al fons de la biblioteca. Ja ho deia el meu avi: un no es pot fer gran a cap calé.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada