28 d’abr. 2016

El Ball

EL BALL
(al Mercat de les Flors)




Al cicle Circ Ara Mateix que s'està fent al Mercat de les Flors se'ns han ofert algunes joies sota l'epígraf "Peces Curtes" com El Ball, una meravella de Baró d'Evel Cirk Cie. Es una peça escrita el 2004, la primera del duo francocatalà format per Camille Decourtye i Blai Mateu Trias. Un bombó que a més es va poder veure gratuïtament sota la magnífica cúpula del Mercat.
Una noia sembla que està esperant algú, potser el seu amor? No arriba. Per l'escala del Mercat baixa parsimoniosament un noi totalment vestit de blanc, travessa el públic que forma la rotllana i s'acosta a la noia que de moment no el veu. Quan s'adona de la seva presència s'aparta, però el xicot se li torna a acostar. No es diuen res, però es miren als ulls; el noi acosta la cara a la de la noia, però ella no el vol, i així, lentament, amb moviments elàstics, semblant a un ball es van agafant confiança —o potser és desig— i mica en mica van interactuant fins a formar una dansa.
No m'allargo més; és el que hi vaig veure jo i potser algú altra hi va apreciar una altra història, però aquesta és la meva i vaig quedar embadalit. Va durar dotze minuts i per mi encara hi seria. Va ser màgic, espectacular, perfecte... no m'allargo més perquè encara ho espatllaria.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada