28 d’abr. 2016

Intarsi

INTARSI
(al Mercat de Les Flors)



El cicle Circ Ara Mateix que s'està fent al Mercat de les Flors ens dona una visió contemporània del circ que s'està fent "ara mateix" al món. Sembla que he fet un bucle amb les paraules, però espero que se m'entengui, perquè opino que se'ns dona una visió molt diferent del circ de la meva infantesa, un circ de carpa on sortien lleons, tigres i elefants passejant-se per l'arena, avorrits, tirant-se pets i empudegant als espectadors de les primeres files.
Fa uns dies vaig comentar Le Vide i avui em toca fer-ho de Intarsi, espectacle de la companyia EIA que —segons diu el programa de mà— té l'objectiu de "fer riure pensant" o "fer pensar rient". Bé, tampoc cal fer molt cas del que es diu als programes, però sí del que fan els acròbates que ho donen tot davant els espectadors.
L'espectacle comença mentre el públic es va acomodant. Hi ha una perxa xinesa al centre d'una mena de rotonda elevada. Un xicot sembla que fa exercissis d'escalfament, saltant i enfilant-se a la perxa d'una manera increïble. De sobte apareixen tres persones més i, de manera agressiva, li comencen a desmuntar la parada formada per mòduls, en una mena de baralla acrobàtica, i amb coreografies molt calculades. Els mòduls tenen diferents formes i serveixen per fer plataformes elevades, trampolins per projectar salts i tota mena de moviments. Dels quatre acròbates, dos tenen una resistència i precisió realment notables.
"Pensem en el públic com a acompanyant i no com a espectador, convidant-lo a impregnar-se del nostre imaginari des de l'entrada a la sala i oferint la possibilitat d'identificar-se en la successió d'estats d'ànim que composen el nostre viatge", diu també el programa de mà, però jo em considero maldestre i una mica primari, i tantes coses em costa molt de veure-les.
Penso que sense un espectacle del tot rodó, té un bon ritme i una execució més que correcte, on els acròbates demostren una forma envejable i bona coordinació entre ells. El públic que pràcticament omplia la sala va aplaudir amb ganes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada