15 de jul. 2018

SHENZHEN SIGNIFIA INFERN

SHENZHEN SIGNIFICA INFERN
(al Teatre Tantarantana)




          Fins ara, el que havia vist de Stefano Massini m'havia agradat molt, però avui amb Shenzhen m'ha fallat. És teatre de denúncia, com el que acostuma a fer ell, però ha resultat una denúncia molt pesada.
          El plantejament no és dolent. En una fàbrica de components electrònics situada a Shenzhen (sud de la Xina), quatre treballadors passen una prova a mans d'una examinadora; segons com els vagi podran gaudir d'un augment de sou, quedar-se iguals o fins i tot ser acomiadats. Els quatre obrers som el públic assegut en quatre grades al voltant de la protagonista.
          El problema ha estat que el text és molt poc interessant, embolicat en problemes tècnics que a mi no m'han provocat cap interès, i el text excessivament repetitiu. La paraula "obrer" s'ha dit potser dues-centes vegades en una obra de 65 minuts. Al final la peça acaba en una mena de boutade, que com a resolució de l'obra ha estat ben tristona.
          Per mi algú s'ha equivocat, o Massini al escriure-la, Fernández al traduir-la o Romei al dirigir-la. La intèrpret Sandra Monclús no hi ha pogut fer res. Només hi ha faltat que la peça es fa al escenari, amb cadires rígides i, al menys a mi, el cul em demanava la hora.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada