19 de gen. 2020

PEGGY PICKIT VE EL ROSTRO DE DIOS

PEGGY PICKIT VE EL ROSTRO DE DIOS
(al Tantarantana)




          Vaig anar a veure PEGGY PICKIT VE EL ROSTRO DE DIOS al Tantarantana sense saber que veuria. M’hi vaig apuntar perquè de l’autor, un alemany amb cognom d’esternut (Roland Shimmelpfennig, jesús, gràcies) havia vist una obra que em va agradar molt: El Drac D’Or (febrer del 2014), genial. Doncs amb aquesta no la vaig endevinar.
          La història podria funcionar, doncs és un clàssic. Dos matrimonis que havien sigut molt amics, tots quatre metges, però que es van distanciar perquè una de les parelles va marxar a Àfrica a fer de cooperants, ara han tornat  i es troben a casa dels que es van quedar.
          Els diàlegs funcionen (per a mi no funcionen) de manera circular, amb aparts aclaridors (?) i reiteracions sense aturar. Al cap d’una estona jo vaig perdre tot l’interès i confesso que vaig intentar dormir una estoneta. Un problema gros per a mi ha estat el càsting.
Penso que quan una actriu es queda embarassada, més que tenir el dret a treballar (que també) hauria de tenir el dret a fer una aturada pagada. Haver de continuar treballant de vegades topa amb el paper que ha de fer. En aquest cas la protagonista estava embarassada de set mesos, amb una panxa important, però feia el paper d’una dona que no tenia fills ni en podia tenir, al menys amb la seva parella per un problema desconegut. Veure com explicaven això amb el bombo a primera fila, a mi m’ha grinyolat i molt.
          Conclusió, m’he avorrit, però potser ha estat culpa meva, que tenia mal dia.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada