2 d’oct. 2011

DRACULA
(al Palais des Sports de París)



Aquest Dracula és un musical que es va estrenar abans d’ahir posat en escena per Kamel Ouali un ballarí d’ascendència algeriana, o sigui que hi vaig anar sense llegir cap crítica, a pit descobert. El Palau dels Esports de la Porta de Versalles no és cap teatre, tot i que està reconvertit, com el BTM, però molt millor. És on l’any 1980 vaig veure Els Miserables de la mà de Robert Hossein.
El que he vist avui ha sigut espectacular per la fastuosa posada en escena i pel dolent del espectacle. Per començar la música era enllaunada (amb les entrades a preus de caviar), però això no era el pitjor, era molt dolenta, la major part tipus discoteca i vinga de xumba xumba a tota pastilla, que fins i tot algun dels bafles es saturava.  De tan en tant una cançó melòdica que al cap d’un moment s’entornava al xumba. Després un diàleg... i així més de dues hores.
El ball tampoc m’agradat, ple de coreografies fent anar al personal de quatre grapes (a Cats també hi anaven molt però estava justificat, eren gats). De sobte apareixia un negre ballant claqué, després un coix amb una sola cama i dues crosses fent el saltimbanqui... Fins a 45 persones he contat fent el ruc per dalt l’escenari.
No he pogut saber res del crèdits, llibretista, compositor... perquè no hi havia programes de mà. Això sí, la major part del públic ha aplaudit i xisclat com a teenagers davant el seu ídol. És tot el que us puc explicar. Potser jo tenia mal dia, però em sembla que no.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada