21 d’oct. 2018

SHIRLEY VALENTINE

SHIRLEY VALENTINE
(al Teatre Goya)





          Fins el diumenge 4 de novembre es pot veure al Teatre Goya Shirley Valentine, l'obra dirigida per Miquel Gorriz i interpretada per Mercè Arànega, un monòleg de l'anglès Willy Russel, autor molt conegut per Germans de Sang, un musical (per a mi fluixet) estrenat a Londres fa 35 anys, però anem a l'obra que es fa al Goya.
          La Shirley és una mestressa de casa rondant els seixanta, amb els fills casat que s'avorreix molt. Porta una vida sense incentius, casada amb un tros de soca incapaç de donar-li una alegria. La Shirley passa les hores parlant amb les parets de la cuina La Shirley te una amiga; no es veuen massa, però aquesta amiga ha tocat calerons arrel d'una venda i la convida a anar dues setmanes de vacances a Grècia. Elles dues soles. Continua i passen coses.
          L'obra és molt fluixa i absolutament previsible, plena de llocs comuns i buida d'imaginació. Va ser l'encàrrec d'un teatre, i tot i que no ho sé, no m'estranyaria que hagués anat dedicada a una actriu en concret.
          Aquí la funció la salva Mercè Arànega per molt motius començant pel càsting. Quan es tracta d'un monòleg el càsting és bàsic i l'Arànega dona el perfil clavat. Si aquí hi afegim l'ofici de bona actriu, doncs la cosa funciona. No puc oblidar que a pocs metres del Goya fa uns temps va fer un altra monòleg sobre la Neus Català, en un teatre que avui està mort i enterrat. Amb això només vull posar sobre la taula que el càsting no és l'aspecte físic: la Neus i la Shirley tenien molt poc, o res, en comú.
          Tot el muntatge sembla fet per complaure a un públic poc exigent. Sort, repeteixo, de la mercè Arànega.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada