LES FERES DE SHAKESPEARE
al Onyric - Teatre Condal
David Mamet és
guionista de 46 pel·lícules i Tom Stoppard de 50, Deun'hi dó! Doncs William
Shakespeare ho és de 1.427. Colló! Em sembla que per anys que passin ningú
l'atraparà. I perquè? Crec que passa això perquè és com el porc: d'ell s'aprofita
tot. A pocs se'ls ha donat tan bé la comèdia com el drama, i ara ho podreu comprovar,
doncs els Parking Shakespeare dintre poc ens faran L'Amansiment de la Fera, una
comèdia esbojarrada i Titu Andrònicus, la tragèdia més bèstia imaginable.
Això ha estat una
digressió, perquè jo vull parlar d'un musical que es va estrenar ahir a
l'Onyric, o el Condal, o les dues coses, que al final és el mateix.
El Pirates —la
companyia que gestiona El Maldà— s'ha encarat per tercera vegada amb un text
del bard: The Taming of the Shrew però
ho ha fet posant els ovaris damunt la taula, i parlo d'ovaris perquè, com diu
en el programa de mà, ha "capgirat un text essencialment masclista",
així sense manies. Ha mantingut el fil de la història, però amb unes notes de
diferent color, i els ha sortit rodó. Enhorabona Ariadna Pastor per un treballa
imaginatiu i increïble.
A partir d'aquí
l'Ariadna Cabiró, la música de la casa i l'Adrià Aubert, el director han
començat a fer puntes de coixí i els ha sortit un musical digne dels millors
que s'estan fent al West End de Londres.
Només d'entrar al
teatre ja et sorprèn la modificació de l'escenari amb una passarel·la acabada en
T damunt el pati de butaques, però a l'escenari Enric Romaní ha muntat un racó
de Padova que ens ha transportat al
renaixement, i hem vist la plaça de la ciutat amb anades i vingudes de la
població, però també la casa benestant de la família de Caterina i Bianca, i... Tot
amanit amb unes cançons molt bones i ben executades per un tercet a voltes
reforçat per un contrabaix i violí a càrrec de... (ho hauríeu d'endevinar).
La història és
coneguda, tot i que, com ja he apuntat, hi ha uns canvis que no han perjudicat
en el més mínim la trama, encara que sí la intenció. El càsting formidable; no
acostumo a citar els actors però en aquest cas no em puc resistir: Laura
Aubert, Lloll Bertran, Mariona Castillo, Ricard Farré, Laura Pau, Lluna
Pindado, Arnau Puig i Jordi Vidal, molts d'ells doblant papers.
A destacar també unes
coreografies molt senzilles però tremendament efectives ideades per Laura
Romaní i un vestuari molt adequat de Maria Aldabalejo.
Dues hores de
teatre imprescindible que t'inviten a anar a sopar amb la penya amb la que has
anat al teatre —en aquest cas uns néts meus— i comentar les excel·lències del
que has vist i adonar-se que es pot modificar el text sense perdre ni un bri de
la història i també que res és intocable i que ben fet es por modificar tot.
Avui he estat especialment content de que els que m'acompanyaven fossin néts
meus.
Hoooola!
ResponEliminaM´ha agradat trobar-me aquesta crítica, la vam veure en pre-estrena al Teatre de Lloret i ja vam viure Els Pirates i la Lloll a totes, cantant, interpretant..,
Una obra de Shakespeare que no coneixíem.
Llarga vida a Les Feres de Skakespeare (The Taming of the Shrew) El personatge de la Laura Aubert els canvis que fa en les 2 hores de durada. Cap al Paral.lel!
Imma