ROMAN BOYER i GUILLEM MARTÍ
(al Teatre de l'Aurora)
Avui hem tornat al Teatre de l’Aurora,
però no per veure-hi teatre; hem tingut un concert inclòs en el cicle MÚSICA DE
PRIMERA FILA que es programa conjuntament amb l’Escola Conservatori Municipal
de Música d’Igualada.
Romain Boyer i Guillem Martí, professors d’aquesta
escola, violoncel i piano respectivament, ens han regalat amb un concert en tres
parts. Les dues primeres amb música romàntica i a la tercera ja ens han posat
de ple a l’època moderna.
Han començat amb Fantasiestücke de Robert
Schumann, possiblement el màxim exponent del romanticisme. Schumann que anava
per a molt bon pianista va tenir un problema amb la mà dreta i tingué d’abandonar
la seva carrera com a concertista i dedicar-se a la composició. Alguns pensem
que aquest handicap el portà a buscar expressar al màxim els sentiments, sense
buscar el lluïment com a virtuós que ja no podia demostrar.
A la segona part sonata per a violoncel i
piano en G menor de Frédéric Chopin, un altra romàntic que va escriure
pràcticament per a piano, instrument del qual era un virtuós. Aquesta sonata
amb violoncel va ser una “raresa” que va composar gràcies a l’amistat amb un
virtuós del violoncel, Auguste
Franchomme.
La tercera part l’han dedicat a la música moderna interpretant
Pohádka (Conte de Fades) de Léos Janácek, per a mi una autèntica i agradable
sorpresa perquè no la coneixia. És una peça que ens ha transportat a un món
oníric, delicat que ens (m’ha) deixat com flotant per damunt de la butaca. És
una d’aquelles peces que quan s’acaba dius; oh!, ja està? Preciosa, busqueu-la
per You Tube; hi és (em sembla que hi és tot).
Tan Boyer com Martí són dos intèrprets de categoria, dels
que s’hi deixen la pell i s’entenen molt bé, perfectament conjuntats, i els
assistents que quasi omplíem l’Aurora hem aplaudit fort, amb ganes i els hem
fet sortir a saludar repetides vegades. Als que ens estimem la sala ens omple
de goig veure-la plena tan amb teatre com en concerts. Que no pari!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada