30 de maig 2011

INDIGNATS
(Opinió)





     Jo també estic enfadat. Com els de la plaça de Catalunya de Barcelona, però diferent. El problema és que no sé si estic empipat amb els indignats o amb TV3 pel programa que ha emès aquest vespre i que es diu 30 minuts. Quasi mai veig la televisió, però aquesta nit ho he fet perquè el tema m’interessava.
     Per uns moments he pensat que m’havia equivocat de canal i estava a Televisión Española, ja que quasi tothom parlava en castellà. El narrador parlava en català, però els entrevistats ho han fet en castellà excepte dos professors de la universitat. A mig programa han entrevistat un xicot que també ha parlat en català; per fi!, he pensat, però quan les càmeres l’han acompanyat a la plaça de Catalunya i ha agafat el megàfon per fer el seu parlament l’ha fet en castellà. D’aquesta queixa en separo els moments en que l’acció transcorria a Madrid que, lògicament, ha sigut en la llengua que parlen allà. Per acabar-ho d’espatllar no han ensenyat ni una sola pancarta, ni una sola! retolada en català.
     Jo sóc d’una ciutat petita de l’interior i sempre m’ha sorprès el poc català que se sent pel carrer a Barcelona, però tan poc? O és que només estan enutjats els castellanoparlants? O, pitjor, TV3 ens ha volgut donar una imatge esbiaixada i ha triat les parts en que només es sentia parlar en cristiano i així fer callar als que en denuncien la persecució?
     De veritat que no sé que creure, però estic pensant de fer una cassolada.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada