NEW ORDER
(a la Sala FlyHard)
Ahir vaig tornar a la
FlyHard i vaig veure una obra FlyHardera. Com que allò que es diu de vegades:
"jo ja m'entenc" no val, m'explicaré. Amb aquest estrany adjectiu
vull dir una peça actual, que parla del que passa avui —ni que sigui com a
context—, dinàmica, amb tocs de bilingüisme, a voltes divertida, directe...
Quan els que manen creuen
certes línies vermelles i fan pagar els plats trencats al de sempre, als que
aguanten el país damunt el cap com si fossin cariàtides mentre els de dalt de
tot tenen plans de pensions en SICAV a Luxemburg com el Sr. Montoro o Rosa
Díez, hi ha gent que de vegades no pot més i explota; alguns s'immolen al estil
bonze com aquell jubilat grec i d'altres segresten a un personatge important,
com en aquesta obra de teatre.
El que passa és que els tres
segrestadors no van massa fins i són una mena de comando poc cohesionat i maldestre,
el que porta a situacions de pal a pal, entre divertides i de màxima tensió. La
número ú del grup te un discurs molt dur i raonat contra el sistema, el número dos és un bon home de ONG i el tres
un pringadet que ha d'estar pendent de la seva mare, fins i tot en ple segrest.
Al cap d'una estona comences a dubtar de qui és la víctima i qui el botxí, qui
porta les regnes de la situació.
Pompermeyer, autor del text
i a la vegada director del muntatge, és un home amb molta experiència com a
guionista de tele i sap perfectament quina càrrega ha de posar en cada
registre, sigui còmic, sigui dramàtic, i així aconsegueix una obra molt rodona
que et passa en una glopada. Ben dirigida, els actors responen molt bé cadascú
en el seu paper, però com passa tantes vegades hi ha un rol que, per a mi, és
el bombonet, i en aquest cas és el pringadet que interpreta Sergio Matamala. Una
escenografia molt ben trobada —tot passa en una antiga morgue-— i una
il·luminació molt ajustada, ambdues de Cesc Calafell, acaba de fer-hi la resta.
Ara la part negativa, que no
és de l'obra. Jo no sóc alt, de jove feia metre setanta tres i ara m'imagino
que n'hi hi arribo —la gent al fer-nos grans ens encongim— i literalment no
m'hi cabien les cames entre els seients. Abans la Fly ja era estreta, però ara que
ha passat? Han posat una fila més? Aguantar una hora i vint en aquestes
condicions és dur. No m'estranya que quinze minuts abans ja hi ha persones fent
cua per agafar els seients de la primera fila.
Ah, me n'oblidava, forts
aplaudiments —dedicats als actors, no als seients— obligant a la companyia a
sortir varies vegades a saludar. la Sala pràcticament plena.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada