23 d’oct. 2014

Emilia

EMILIA
(al Teatre Lliure de Montjuic)



Claudio Tolcachir és un actor (cine i teatre), director i dramaturg argentí de prestigi. Molt jove —encara no te quaranta anys— i ja és molt considerat a banda i banda del Atlàntic, però jo avanço que no és el meu dramaturg de capçalera. Ara tenim la seva Emilia fins el dia 26 d'aquest mes a la Sala Fabià Puigserver del Lliure de Montjuic.
Què és Emilia? Jo l'he vist sencera i no ho he pogut esbrinar. Bé, si que m'he adonat que és un drama on hi apareix una família galdosa, molt galdosa i la mainadera (Emilia) que va tenir cura del protagonista masculí. Que hi fa aquesta família dins el requadre escenogràfic en un ambient més aviat caòtic? No ho sé. Diuen que s'acaben de traslladar de casa. Perquè la porta d'entrada te l'aspecte —metàl·lica, pesada, opaca i amb un espiell— de porta de presó? Tampoc ho he pogut esbrinar. No continuo explicant res més perquè no em veig capaç de glossar el que no he comprés; quan has de rebuscar per trobar sentit a una obra, malament.
Penso que el text és molt fluix i ni el director —el mateix Tolcachir— ni els actors han pogut treure rendiment. Dels actors jo només coneixia la Gloria Muñoz, actriu immensa de la que he vist coses magnífiques, però torno a Curro el Palmo de Serrat: como hacer buen vino de una cepa enana?
La Puigserver amb una entrada molt fluixa i el personal ha aplaudit força. Fins i tot un ha cridat bravo! una sola vegada, però s'ha repensat i de seguida ha callat. Inconstants!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada