LA MONTAÑA VIRTUAL Y OTROS CUENTOS TECNOLÒGICOS
(en una casa particular del barri de Gràcia)
Al carrer Martínez de la
Rosa, al barri de Gràcia de Barcelona hi havia un taller on es fabricaven
pianos, pianoles i harmòniums: Pianos L.
Camps Arnau - Autopianos, diu el rètol imprès en lletres daurades en una vidriera
que encara es conserva a l'interior. Els pianos —només verticals— que fabricava
el Sr. Lluís Camps havien agafat justa fama de qualitat. Els "autopianos"
eren les pianoles que mitjançant un mecanisme pneumàtic aconseguien que el
piano toques sol la peça que prèviament s'havia perforat en un rodell de paper,
i els harmòniums són uns instruments de vent amb teclat d'aparença similar a
l'orgue alemany. El barri de Gràcies estava ple de taller i tallerets on es
fabricava de tot, o com deia la meva àvia, de tot i força, però això ja és història.
Avui aquest local és una vivenda, una casa però
amb una peculiaritat: de tan en tant s'hi fa teatre professional. Això no és
cap novetat, tot i que no és el més habitual i parlo d'un tema que conec per
experiència pròpia, però no deixa de ser una singularitat.
Aquesta nit hi he vist una
estrena: La Montaña Virtual y Otros Cuentos, obra curta, o potser seria
millor dir obres curtes, ja que es tracta d'un seguit d'escenes breus, com si
fossin contes, escrits per Ricard Gázquez. Tots els relats tenen un toc surrealista,
una mica "teatre de l'absurd". No els comentaré tots perquè seria
llarg; ho faré del primer i del final de l'espectacle.
El primer és la Motaña Virtual, en que una visitant del
parc natural es queixa que està tan atapeït de visitants que ni es veu el
paisatge, ni se senten cantar els ocells, ni... és realment un parc? I el
final; el final no és cap relat, és una mena de concurs. Per torns les dues
actrius van explicant l'escena d'una pel·lícula, relatada magistralment, amb
concreció però amb els detalls exactes i quan acaben demanen al públic a quina
peli pertany. S'ha de dir que les vam endevinar totes a la primera, menys una i
encara va ser una confusió molt lleugera. Bravo, va ser un remat molt divertir.
Anabel Moreno i Blanca
Pàmpols, dirigides pel mateix Gázquez ho han fet molt bé, han fet molt creïbles
papers ben estrafolaris com el de les dues dones espiant per la finestra al veí
de l'apartament del davant; molt bo. Els trenta i escaig d'espectadors hem
aplaudit amb ganes. La proximitat en aquest tipus d'obres és el gran valor
afegit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada