6 de març 2015

Kabarett Protokoll

KABARETT PROTOKOLL
(al Círcol Maldà)




Al Círcol Maldà estan assajant una obra de teatre de cabaret, i l'estan assajant amb públic... i tot i així et cobren l'entrada. No sé, aquesta gent de la faràndula sempre han sigut una mica eixelebrats, com si de vegades se'ls en hi anés la bola. Quan entres a la sala et trobes amb un home "raro", seriós, molt maquillat i vestit de fantasia, com si tingués una mica de "pluma". Bé, de "pluma" en te molta perquè porta una espatllera d'aquelles de les noies de revista, carregada de plomes. Ho podeu veure a la foto.
Conya apart, l'obra representa que és un work and progress i que estan repassant tots els punts que ha de tenir una peça de cabaret, inspirada en els alemanys d'entreguerres. Van passant llista del que hi ha d'haver: cançons, ball, crítica al govern, un streap-tease... I així, amb el que sembla un desordre increïble van tocant tos els punts sense deixar-se'n ni un. Fan col·laborar el públic, com per exemple en el text d'una cançó dedicada a la Rita Barberà, sortint a ballar...
És un espectacle que jo qualificaria de "deixat anar" i ara em ve el problema d'explicar que vull dir amb això. Dona la impressió de que tots tiren al dret, com si no hi hagués direcció, que els actors intervenen quan els sembla, que el pianista s'arrenca o s'atura al seu gust, o que el personatge que fa d'actor abandona la sala i es canvia de roba quan li surt dels nassos. Tot i el que dic, estic segur que la peça avança mil·limetradament amb aquest estil de fot-li que es de Reus.
No, no és El Rei Lear —quantes vegades ho hauré dit això?— és una obra amb l'ànim de divertir, però! sense oblidar aquella crítica despietada que es fa al estil dels bufons de l'edat mitjana: com que ho diu el pallasso, en broma i a més és geperut, doncs li deixem dir i no passa res. Si avui hagués estat present a la sala la Rita Barberà, hauria hagut de suportar estoicament com li deien de tot, des de bocoi a borratxa, això sí, amb la millor i més sana de les intencions, per riure. El número de l'Oriol Genís vestit de Virgen del Rocío podria tocar la fibra sensible-religiosa-supersticiosa d'algú; a mi no, jo m'he descollonat de riure.
La dramatúrgia és de Helena Tornero i la direcció d'Ester Nadal. Molt bé. El Maldà a tres quarts d'entrada i a jutjar per les riallades i els aplaudiments, puc jurar que els espectadors ens ho hem passat més que bé, que d'això es tractava. No, no penso tornar a dir allò del Rei Lear, apa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada