5 de març 2015

Exprés

EXPRÉS
(al Teatre Tantarantana)



Al Tantarantana i dins el Cicle de Companyies Independents de Barcelona han fet EXPRÉS, de Quique Culebras i dirigida per Javier Galitó-Cava. Em sap greu però no em va agradar; la vaig trobar desmesurada i poc creïble. M'explico.
Una dona jove, separada i que viu amb el seu amant te una filla petita al seu càrrec. L'exmarit no li passa la pensió i en contes d'anar al jutjat simula un rapte de la nena i demana (per telèfon) els diners del rescat a l'exmarit que s'ho empassa tot sense comprovar res. Paral·lelament la ciutat ha sofert una tallada de llum que a l'obra no hi aporta res, però toca els nassos perquè un terç de la funció passa quasi a les fosques. La nena la tenen dopada a casa seva, mare i amant tan aviat parlen fluix que quasi no se'ls sent, com foten uns crits capaços de despertar un mort. Més endavant s'emboliquen al sofà en una relació sado que no culmina, al cap d'una estona l'amant entra a la cambra on hi ha la nena en el que fa suposar un intent de violació, però la mare es queda a fora. Per sort no passa res, per la mare justifica la seva passivitat explicant que li va passar el mateix quan era petita... M'aturo
Sembla una obra escrita a corre-cuita i sense corregir. Jo del Culebras he vist coses que estan molt i molt bé, i per això m'ha estranyat el que acabo de relatar. La direcció no hi ha afegit res. Nit d'estrena al Tanta, la sala plena, però els aplaudiments tebis. Llàstima.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada