PER SI NO ENS TORNEM A VEURE
(al Maldà)
Més de quatre vegades, a la tornada d'una estada a Londres per veure
teatre he comentat que en musicals els anglesos juguen en una altra lliga, una
mena de Champions particular. Doncs
avui estic content perquè puc dir la mateixa frase d'una peça que s'està fent a
Barcelona, al Maldà concretament: "Per Si No Ens Tornem A Veure" és
el títol.
És una peça de petit format que naturalment no encaixaria en els grans
teatre del West End, però sí en qualsevol dels del Off, aquesta xarxa que s'estén per tot el Gran Londres i on es
poden veure coses fantàstiques i a preus molt raonables.
Comencem pel començament. Per Si No... és una història senzilla però
preciosa perquè és un conte, quasi de fades en que una princesa i un príncep
son obligats a casar-se, tot i que quasi no es coneixen. Per evitar-ho fugen
del seu regne disfressats amb una identitat falsa. Que passarà?, doncs que es trobaran
casualment i s'enamoraran irremeiablement. Com diu el programa de mà una mena
de Leonci i Lena, El Joc de l'Amor i de l'Atzar, i Al Vostre Gust.
Amb aquesta idea senzilla, quasi infantil, Alícia Serrat (Pegados) ha escrit un llibret i unes
lletres magnífiques que Marc Sambola s'ha fet seves i ha musicat meravellosament,
i faig servir aquest adverbi a consciència perquè ha sabut agafar el to a cada
part —ja he dit que era una mena de conte de fades— però sense la més mínima
carrincloneria, molt al contrari, ha composat una música perfectament adequada a
la faula, però molt actual.
A partir d'aquí un musical ja pot funcionar: bona història i bona
música... només falta que la direcció no ho espatlli, i no ha sigut així. La
mateixa Alícia Serrat se n'ha fet càrrec i penso que ho ha brodat conduint a
Anna Lagares i Edgard Martínez que han estat perfectes en els seus papers de
prínceps i usurpant altres identitats. Molt adequats els moments en que els
intèrprets trencaven la quarta paret i implicaven el públic. Tots dos m'han
impressionat per la seva capacitat vocal, però especialment per l'aptitud de
modular, un bé escàs dins la professió que té tendència a passar del piano al do de pit directament, amb la
qual cosa es perden infinitat de matisos. Bravo per Sambola que és el
responsable de la direcció musical.
I parlant de Marc Sambola, a més de ser el compositor de la banda
sonora també n'és l'intèrpret, i a fe que és un virtuós que li treu un suc a la
guitarra que si tanques els ulls sembla que escoltis a una orquestra. A més de
tocar l'instrument, també fa un paper secundari, però important, de poeta en un
joc molt hàbil d'interacció amb els protagonistes, i per acabar-ho d'adobar,
encara li ha quedat temps per enamorar-se d'una espectadora de la primera fila.
Redéu, hi ha gent que dona per a molt.
Vestuari senzill per molt bo d'Oriol Burés, il·luminació adequada que
no consta als crèdits i moviment escènic bo que tampoc hi consta. El Maldà ple
com un ou d'un públic que ens ho ha passat d'allò més bé, cosa que hem
gratificat amb forts aplaudiments. No badeu que estarà en cartell pocs dies, i
una bona notícia extra-teatral. La xarcuteria La Pineda, del número 16 del
carrer del Pi, la de tota la vida, ara tanca més tard i a la sortida del teatre
s'hi pot sopar alguna cosa si no us encanteu: formatges, pernil, embotits, unes anxovetes... el
de sempre amb la qualitat de sempre. Se que fa vell dir això, però sortosament
algunes coses al barri gòtic encara no han canviat. Es veu que el Gaspart no va
al teatre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada