3 de des. 2016

Un Obús al Cor

UN OBÚS AL COR
(a la Biblioteca de Catalunya)



Jo amb els anys m'he tornat com una princesa; fins i tot estic temptat de tenyir-me de ros el que em queda de cabells i fer-me tirabuixons, però la meva dona, sempre equilibrada, no m'ho aconsella; li'n faré cas. Dic això perquè cada vegada aguanto menys dinar fora de casa i no poder fer la becaina al meu sofà estimat que és com un alter ego físic amb la forma del meu cul i esquena, però a l'inrevés. Ah, els vells costums! i ahir per a mi va ser un dia dur. Em vaig tenir de llevar molt d'hora (les 09:45) perquè havia avançat la classe de piano per culpa de que tenia visita de rutina a oncologia, fa divuit anys que hi vaig, —penso que els fills de puta no se'n van sortir de cargarse el sistema sanitario catalan, perquè funciona molt bé—. A continuació tenia un dinar amb amics a Barcelona i em vaig perdre la migdiada i per acabar-ho d'arreglar l'arròs que ens van servir estava un pèl salat. Conclusió: entre pitos i flautes vaig passar la tarda del lloro, amb la llengua com una espardenya per culpa del clorur de sodi, i al capvespre a teatre. Amb aquestes condicions em va costar seguir bé Un Obús al Cor.
Al marge del que he dit, penso que Wajdi Mouawad és un interessantíssim dramaturg i també sé que l'existència que li va tocar viure no li desitjo a ningú. Ara podria afegir "però ell se'n va sortir amb vida i va poder emigrar al Canadà, que el va acollir"; cert, però segur que te el cor ple de ferides mal cosides i la víscera aquesta és una pura cicatriu; tampoc diré que les nafres del cor són pitjors que les del cos perquè no ho sé; sortosament jo vaig tenir una infància molt feliç malgrat haver viscut una postguerra.
I doncs? Doncs que aquest peça no em va emocionar especialment i crec que —apart del dia feixuc que portava— va ser perquè ja havia seguit totes les seves obres que s'han fet a Barcelona, i aquesta, com a història, em va semblar más de lo mismo. Penso que si hagués estat la primera m'hauria fet plorar, però el que em va dir ja "ho havia plorat".
Al marge d'això, s'ha de dir que l'Ernest Villegas en aquesta interpretació s'hi deixa la pell, fa una actuació magistral i convenç. L'escenografia és de les que "no fan nosa": una sola cadira, i les diapositives al fons són pràcticament irrellevants i no prenen cap protagonisme. Molt bé! En quant a la il·luminació diré que és molt bona, i en aquest tipus de monòleg és molt difícil il·luminar... el què? De tot això dedueixo que el Broggi i l'Utzet l'han dirigida bé.
El públic que omplia de Biblioteca ha aplaudit molt i els habituals s'han aixecat dels seients i han cridat els bravos de rigor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada