18 de gen. 2019

ASÍ QUE PASEN CINCO AÑOS

ASÍ QUE PASEN CINCO AÑOS
(al Teatre Lliure)




          Avui aquesta ressenya serà curta, curta i mot poc informativa teatralment. Haig de dir que de Lorca en sóc un enamorat, però  també diré que aquesta peça no l'havia vist mai. Dit això declaro que a la versió que ens han ofert avui els de la companyia ATALAYA TNT, amb direcció de Ricardo iniesta, no he estat capaç d'entrar-hi per cap cantó. Els primers minuts m'han semblat molt atractius, però la màgia se m'ha esfumat en un plis plas.
          I perquè faig aquesta crònica? Per ser pràctic. De les obres d'autors irrellevant que no m'han agradat no acostumo a escriure ni una línia, però dels grans sí per allò de l'empirisme, i com que la memòria ja em comença a fer el ruc, si mai busco obres de Lorca que he vist, gràcies al cercador del meu blog veig quan la vaig veure i que em va semblar (des de que tinc el blog). Així de senzill, o sigui que disculpeu-me l'egoisme.
          El públic que quasi omplia la Puigserver ha reaccionat bastant fredament; potser els ha passat el mateix que a mi.Tot i així vull remarcar que persones teatreres que conec, a la sortida m'han dit que han quedat fascinades, cosa de la qual estic content.

4 comentaris:

  1. Aquesta vegada no estic d'acord amb tu. Ara mateix he arribat de veure l'obra i encara estic gaudint del que he vist. M'ha agradat molt! No havia vist cap altra muntatge de l'obra, però aquesta l'he trobada molt encertada. El joc de llums, de colors i d'objectes m'ha semblat genial. I la musicalitat del text també. No sempre podem estar d'acord...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Faltaria més... Si sempre estèssim d'acord seria molt avorrit.

      Elimina
  2. Buenas noches Josep. Nunca escribo sobre las críticas recibidas ni cuando son buenas -que afortunadamente suelen ser la mayoría- ni cuando son malas como la presente. Pero en esta ocasión sí debo aclarar que no me parece correcto que afirme que el aplauso del estreno fue frío por parte del público, y que seguramente le sucedió como a usted, que no entró en el montaje.
    Que los actores salgan a saludar cuatro veces y el aplauso dure casi tres minutos no cuadra con esa frialdad. Es cierto que el público el día del estreno no se levantó, pero esto es la tónica con este montaje onírico, como en los anteriores de "El Público" y de la propia obra de "Así que pasen 5 años", ambos del llamado "teatro imposible" pero lo cierto es que tanto la crítica de Madrid -que lo aupó a número 1 del ranking entre el centenar y medio de montajes de la cartelera madrileña-, como la de Valencia, y tantas otras ciudades, incluyendo la de Santi Fondevilla y la de Pep Bujosa han sido muy favorables, como los propios cometarios de los espectadores, que, usted reconoce.
    Es obvio que este tipo de espectáculo -de carácter onírico- no produce un final con un entusiasmo catártico, como sucediera con "Marat/Sade" en el estreno en el Lliure de Gracia, donde el público -como en cada función de este montaje- se puso en pie, y usted mismo le puso 5 aplausos en su crítica en "teatrebarcelona", en el que se da una energía coral y trepidante muy diferente al estilo del teatro imposible de Lorca.
    Espero que la próxima vez que lleguemos a Barcelona, pueda disfrutar de nuestro trabajo y aprovecho para agradecerle los comentarios que realizó hace tres años de "Marat/Sade" y su presencia en el estreno de la obra de Lorca. Un cordial saludo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Dos puntualizaciones: creo que no he escrito una "crítica mala". No hago ningún análisis, sólo digo que "no entré" y por esto me he abstenido de opinar. En cuanto a los aplausos, escribí "frios" con un bastante delante, adverbio que matiza la frase. No soy crítico, solo un opinador al que casi nadie lee.

      Elimina