22 d’ag. 2019

BLANKETTERS

BLANKETTERS
(Opinió)





Que jo sàpiga la paraula que he posat com a encapçalament de l’entrada (blanketters) no existeix ni en anglès ni en cap altra idioma. Si poso top blanket, penso que a Anglaterra tampoc m’entendrà mingú perquè allà aquest “fenomen” no es dona: Manter, Top manta.. What...?
Londres és molt gran; el Great London, o sigui el que seria la seva àrea metropolitana, està formada per la City i 32 boroughs (municipis o unitats administratives) més, el que dona una suma de prop de 8.5 milions d’habitants. Si aquí hi afegim una població flotant (gent que hi va a fer gestions, turistes,...) considerada en més d’un milió diari, doncs tenim un poble realment gran.
I com està de blanketters? Doncs jo que hi vaig, no molt sovint però sí amb certa assiduïtat, no n’he vist mai cap, ni a la zona on els meus amics em deixen la casa (Lambeth), molt poc turística per cert, ni als lloc més visitats com Southwark, que és on hi ha el Golden Eye, la Tate Modern, el Globe, el National Theatre... i al final, el Pont de la Torre; llocs molt agradables a peu del riu. Si que veig artesans que ofereixen el seu producte, retratistes que et faran un dibuix, pallassos que entretenen la canalla o equilibristes, però cap oferta de producte il·legal, ni un. Només gent que es guanyen la vida oferint la seva creativitat.
I doncs? Doncs m’agradaria que algun dels regidors de Barcelona, tan “preocupats” pel fenomen agafessin un avió, incòmode però barat, i anessin a parlar amb algun dels seus col·legues londinencs; segur que de la conversa en traurien profit si escoltessin bé.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada