12 de des. 2019

BECKETT'S LADIES

BECKETT'S LADIES
(a La Sala Beckett)





          Penso que hi ha autors, creadors o anomeneu-los com vulgueu que si no haguessin existit estaríem fotuts perquè sense ells la disciplina en que han treballat avui no estaria al mateix lloc. Conec a una persona molt culta que diu que no li agrada Johannes Sebastian Bach, tot i reconèixer que la música sense ell...
          Portat al terreny del teatre a mi em passa una cosa semblant amb Samuel Beckett, No és que no m’agradi, és que no l’acabo d’entendre, i si exceptuo el Godot —possiblement perquè el vaig veure de molt jove, i l’àuria que desprenia—, el trobo pesat. Tant de pessimisme, d’experimentalisme i de presentar-nos aquest món sense llei, sense Déu, sense sentit... doncs se m’acaba fent pesat.
          És el que m’ha passat avui amb BECKETT’S LADIES, quatre obres curtes —Passos, Bressol, No Jo, Anar i Tornar—, interpretades per tres primeres espases del teatre català: Sílvia Bel, Míriam Iscla i Rosa Renom sota la direcció de Sergi Belbel, un director al que admiro. A més avui he fet un experiment: no he llegit res del programa de mà per anar verge a la representació, gens contaminat per opinions alienes. No teninia n.p.i. del que veuria. El resultat és que no he entès quasi res o molt poca cosa, i la única peça que m’ha divertit ha estat la última, en la que sortien totes tres intèrprets. M’he divertit, però no he passat d’aquí, l’he trobat anecdòtica. El més destacable que puc dir del conjunt de l'obra és que el vestuari de la Nina Pawlowsky era impressionant, molt bo, però és clar, elogiar només el vestuari d’un Beckett...
          Acabo tornant al principi, sense l’irlandès el teatre avui potser no seria... i ja tinc entrades pel (Tot) Esperant Godot, no per veure si d’una punyetera vegada arriba, si no, si no... perquè els bojos pel teatre som així, ves que hi farem.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada